Sériová výroba novej generácie Octavie v Mladej Boleslavi sa spustila na
konci minulého roka, Enyaq sa tam montuje od tohto roka. Podľa
odborárov sa však doteraz nepodarilo vyriešiť problémy, ktoré výrobu
oboch áut sprevádzajú, a firma ich rieši za pochodu.
"Pripravenosť vozidla je vo veľmi žalostnom stave. Nová Octavia aj nový elektromobil Enyaq sa dovyvíjajú až v sériovej výrobe," sťažovali sa zamestnanci firmy v týždenníku Škodovácký odborář.
Vedenie firmy uviedlo, že detaily svojho výrobného programu nezverejňuje a robí všetko pre to, aby problémy vyriešilo.
Parkovisko Škody Auto v Mladej Boleslavi sa už koncom júla plnilo
nedorobenými Octaviami, ktoré firma nestíhala dokončovať pre problémy s
dodávkami a kvalitou jednotlivých dielcov. Teraz navyše niektoré vozidlá
hlásia na výrobných linkách chybu softvéru. Zamestnanci ich preto musia
odstaviť, problém vyriešiť, a až potom môže pokračovať montáž vozidla.
Podobné problémy nie sú podľa odborníkov nijako výnimočné, v prípade
Škody je však veľkou komplikáciou čas, ktorý pracovníkom zaberie
odstránenie poruchy.
Zatiaľ čo v prípade predchádzajúcej generácie Octavie s jednoduchším
systémom riadiacich jednotiek bolo mazanie chybových pamätí otázkou
dvoch až piatich minút, v prípade novej generácie to zaberie pol hodiny,
čo zdržiava celý výrobný proces. V prípade modelu Enyaq je oprava ešte
výrazne dlhšia.
"Enyaq nie je schopný pokračovať ďalej z montážnej linky, ale musí sa
odstaviť a až priemerne po troch hodinách venovania sa problematike
softvéru je možné na aute ďalej pracovať," vysvetľujú odborári.
Pre Škodu je však veľkým problémom predovšetkým Octavia, denne potrebuje
vyrobiť približne 1000 týchto vozidiel. Zastavenie výrobných pásov pre
automobilku znamená, že za deň nezvládne dokončiť desiatky až stovky
automobilov.
Octavia je pritom pre mladoboleslavskú automobilku hlavným modelovým
radom. Minulý rok vyrobila takmer 360.000 Octavií. Zo všetkých áut
značky je o ňu tiež najväčší záujem. Tvorí asi štvrtinu z celkovo viac
ako 1,2 milióna predaných vozidiel.